Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://hdl.handle.net/123456789/9926
Titre: دور المنهاج التربوي في تحقيق الكفاءة التواصلية لتلميذ السنة الرابعة من التعليم الابتدائي
Auteur(s): لعرابة, أسماء
Date de publication: jui-2017
Résumé: الملخص : عملت المنظومة التربوية على وضع المناهج التعليمية و ذلك لتسهيل مهمة المعلم في تبليغ مجموعة من الخبرات و نقلها الى المتعلمين و ذلك وفقا للاهداف المسطرة في المنهاج التربوي في تحقيق الكفاءة التواصلية لتلميذ سنة رابعة ابتدائي يجدر بي الغوص في تحليل المنهاج التربوي اذ تضمن بحثي على مدخل تمحور حول فك الغموض الذي يكتنف بعض المفاهيم المتعلقة بموضوع بحثي. Abstract The eduational system has worked to develop educational curriculum to faciliate the th teachers a task in communicating a range of exprience and transfer them to learners. In accordance withe the set of objectives in the curriculum and transfer them to learners. In accordance withe the set of objectives in the curriculum and through of my studies to achieve communication competencies of the students fourth year primary school, it’s worthy to drive in analysis of the educational currculum. My research included an approach focused on deciphering the ambiguity surrounding some of the concepts related to the subject of the research
URI/URL: http://hdl.handle.net/123456789/9926
Collection(s) :Faculté des Lettres et des Langues FLL

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
59.pdf20,67 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.