Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://hdl.handle.net/123456789/9918
Affichage complet
Élément Dublin CoreValeurLangue
dc.contributor.authorقادري, زهراء-
dc.date.accessioned2017-11-14T07:42:18Z-
dc.date.available2017-11-14T07:42:18Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/9918-
dc.description.abstractملخص الدراسة : تهدف هذه الدراسة الموسومة ب : " دور النشاطات التربوية في ترسيخ المفاهيم اللغوية عند تلاميذ السنة أولى ابتدائية " الى التعرف ان كانت عملية اكتساب و تنمية مفاهيم اللغة من خلال النشاطات المقدمة داخل الاقسام الدراسية وللاجابة عن هذا الطرح قمنا بدراسة ميدانية تحديدا بابتدائية " صخري " أحمد فوجدنا انه من خلالها يتمكن التلاميذ من زيادة حصيلتهم اللغوية أثناء ممارستهم للانشاد و الرسم و انجاز المشروع و الالعاب و القراءة و ما زادنا بيانا هو استبيان كان موجها الى معلمي هذه المرحلة التي توصلنا فيه الى اهم النتائج منها : أن النشاطات التربوية تزود التلاميذ بخبرات مربية و مهارات تساعدهم على تكوين عادات و اتجاهات ايجابية و غرس فيهم قيم خلقية و تربوية - أن دور المعلمة خاصة في هذه المرحلة يكون تركيزه حول النشاطات اللغوية و استخدام المفاهيم المجردة البسيطة اي شرحها عن طريق الصور و النماذج الثقافية الحقيقية ABSTRACT : The aim of this extended study with « the role of the educational activities in order to consolidate the linguistic concepts for primary school students », to recorgnize if prococess of acquiring and developing the concepts of langauage through activities within the class. So, to answer this proposition we conducted a field study specifically in primary of "AHMED SAKHRY " and we found that throug it the students can increase thier langauge while practicing singing and drawing and doing projects and reading also. And what we confirme dis that the questionnaire directed to the teachers of this stage in wich we reached the most important results lik ; the educational activities provide students with usefule experiences and skills helps them to creat habits and positive directions and instilling in them good moral and values and their focus should be on the teacher especially at this stage could be about the educational activies and the use of abstract concepts and the simple ones , that means explain it by pictures, and the true cultural models .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.titleدور النشاطات التربوية في ترسيخ المفاهيم اللغوية عند تلاميذ السنة الاولى ابتدائي - ابتدائية صخري أحمد - أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Collection(s) :Faculté des Lettres et des Langues FLL

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
39.pdf7,8 MBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.