Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://hdl.handle.net/123456789/9383
Titre: التوجيه والإرشاد التربوي
Auteur(s): د. براهيمي عيسى
أ. صلحاوي حسناء
Date de publication: 2017
Résumé: الملخص: هذه الدراسة النظرية إلى التطرق الى عملية أو العلاقة المهنية التي تتمثل في الإرشاد والتوجيه التربوي، وذلك من خلال عرض أهم خصائص كل من التوجيه والإرشاد التربوي مع تسليط الضوء على الأخطاء الشائعة في الخلط بين المفهومين، وكذا عرض مجالات استخدامهما والأسس التي تعتمد عليها سواء الفلسفية، النفسية التربوية والاجتماعية العصبية، وفي الأخير وكذا علاقتها بمختلف العلوم. Abstract : The purpose of this theoretical study is to try to address a process or a professional relationship of educational guidance and guidance through presenting the most important characteristics of both guidance and educational guidance, highlighting the common mistakes in the confusion between the two concepts, as well as presenting the areas of their use and the bases upon which the philosophical , Psychosocial and social psychology, and the latter as well as their relationship to various sciences.
URI/URL: http://hdl.handle.net/123456789/9383
Collection(s) :العدد14

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
11.pdf606,75 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.